Braids & Blonde!

Frisörskola, Onsdag
Dagen var riktigt rolig och inspirerande, och innehöll klippteknik med inriktning gradering. Riktigt roligt och lärorikt.
Imorgon får vi äntligen vårt eget startkit med hölster, saxar, kammar, ja allt som en blivande frisör kan tänkas behöva.
Jeyyy vad jag längtar. :)
På lunchen passade jag och några klasskompisar att sitta ute i den härliga vårsolen, klasskompisen Christoffer bjöd på en riktigt smarrig tårta då han fyller år idag, grattis igen Christoffer.
På rasten passade han på att svänga ihop några flätor i mitt hår och det flotta resultatet synes på bilderna här nedan.
Jag var ju riktigt fab i håret och helt klart den piffigaste pinglan på gymmet sen, iallafall hårmässigt sett :D
Älskar flätor, det är något jag vill öva på att göra.
På bilderna ser man för övrigt hur ljus jag blivit, var på besök hos Anna på Mirres igen i helgen.
Vi har räknat att det är totalt fem behandlingar nu, och jag startade i juni -08. Det tar alltså tid, pengar och tålamod att bli blond men för mig krävde det väldigt få behandlingar för att uppnå mitt mål.  Som jag tidigare sagt så är det verkligen värt det att gå till frisören om du är brunett/mörkfärgad och önskar bli ljus.










Flätor ute i solen


Födelsedagsbarnet och klasskompisen Christoffer till höger i bild.

Kommentarer
Postat av: delinda

grymt snyggt sister ;)

2009-04-01 @ 23:00:42
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Katti

Tja! Riktigt fiina flätor! Älskar inbakade =) Färgen på ditt hår gör dom ännu snyggare!

2009-04-02 @ 12:19:05
URL: http://styrman.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad är det för färg som användes till slingorna i ditt hår på dom bilderna?

2009-10-28 @ 17:37:26
Postat av: TINDRA

Maja - det är bara blekning. Jag gick från mörk till blond och gjorde bara blekta slingor var tredje månad. :)

2009-10-28 @ 19:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0