Vi svenskar & komplimanger

Häromdagen sprang jag runt i gallerian där jag jobbar och tiggde växel bland butikerna.
När jag sprang in i en butik och frågade en mycket söt tjej i kassan om hon möjligtvis hade enkronor att växla in sa hon "Nej, det har jag inte tyvärr. Men vad snygg du är!"
Va? tänkte jag paff. Men klart jag blev glad. Vad sött.
Men jag kom också att fundera över hur usla vi verkligen är på att ge varandra komplimanger. Det känns som att man inte kan ge en komplimang utan att någon undrar vad man har för dolda motiv, vare sig det är fjäsk eller något annat.
Synd att det är så. Jag är en sån person som älskar att ge komplimanger och jag skäms inte för det. Ser jag någon med snyggt hår, kläder, leende, ögon eller vad det nu kan vara så säger jag det. (Vilker många av mina kunder får befara.)
Och det tycker jag fler borde göra för det är inget konstigt, det kommer från hjärtat.
Om inte annat så har du gjort en person lite gladare iallafall.


Kommentarer
Postat av: ****

snälllaa!

kan du inte visa hur du såg ut innan din acne!

jag har nämligen gjort samma behandling på sscc i över 5 veckor och nu ska jag vänta på resultat men jag mår så dåligt, jag ser ingen förändring efter 10000 kr, vad ska jag göra??

i över 3 år har jag lagt såååå mycket pengar på produkter och behandlingar att jag kan inte prova nått mer för jag provat allt, undrar hur du såg ut inna behandlingen och efter, nr fick du resultat,! för på dina bilder tror man att du aldrig har haft acne, aldrig sett finare hud,

vill också fråga ifall det kanske är dags för mig att äta roacuttan,? biverkningar bryr jag mig inte om för acnen har redan först mitt liv så det räcker, men känner du någon som ätit medicinen eller har du testat den, snällllaaa svara det skulle glädja mig såååå mycket,,

tack för en grym bloggg

2008-10-28 @ 10:53:21
Postat av: sanna

hej!



vill fråga en sak:

det finns en foundation som heter Dermaha, som louise rekomenderar, den kostar 600:-

och ska läka problemhud,,,

men det känns som det blir bara värre och värre pga av den, snällllllllllllllllllllaaaaaaaaa

kan du inte kolla upp ifall innehållet är skadligt, du kan ju så mycket om vad för innehål som är bra och dåligt,



dennna foundation innehåller,

Hydrogenated polydecene, octyl dodecanol, cera microcristallina, cera alba, copernica cerifiera, petrolatum, persea gratissima, prunus persica, borago officinalis, rosa rubiginosa, simmondsia chinensis, irgasan, methylparaben, butylparaben, ethylparaben.



Kan innehålla: titaniumdioxide, yellow iron oxide, red iron oxide, black iron oxide, ultramarine.





hoppas verkligen du svarar! jag vet inte ifall jag ska använda den, och ifall det är den som ger mig finnar hella tiden.

tack

2008-10-28 @ 13:36:01
Postat av: TINDRA

Hej

Jag vågar inte riktigt svara på om det är din foundation som ger dig problem med finnar. Jag slog upp lite av ingredienserna och den ser ut att innehålla mestadels bra råvaror/oljor. Du kan själv leta info genom att söka på www. Shenet.se.

Här är några av ingredienserna o vad de betyder:



Petrolatum - Här har vi en mineralolja. Men det behöver inte betyda något negativt, jag använder mig av Kanebos foundation som även den innehåller mineralolja. Det gör de flesta foundations/puder.

Finns oljorna i smink är det inte så farligt då man tvättar av sig sminket på kvällen. Då är det viktigt att du använder rengöring och fuktcreme utan mineraloljor.

persea gratissima -Avokado olja. Mild mot huden.

Cera albA-Bivax.

prunus persica- persiko olja. Bra mot känslig hy.

borago officinalis- Gurkört. Bra mot b la eksem. Läkande.

rosa rubiginosa- Nyponros olja. Den används framför allt till torr, ärrig, rynkig och trött hy. (Enligt en del inte lämplig alls på fet hy eller aknehy.)

simmondsia chinensis- Jojoba/jojoba olja. Skyddande. Bra för rynkig, grov och åldrad hy. Sägs ha god effekt på akne.

methylparaben, butylparaben, ethylparaben.- Vanliga konserveringsmedel i kosmetika. Står längst ner på innehålls förteckningen, dvs det som produkten innehåller minst av står längst ner.



Sedan till dina övriga frågor.

Bild på min hy har jag inte, jag ska se om jag kan få tag på en via sscc. De fotade mig nämligen.

I så fall kan jag fixa ett inlägg om det.

Du säger att du är rädd för att din foundation kan ge dig finnar. Det är jättesvårt att svara på. Men en viktig fråga är: vad använder du dig av för rengöring/ansiktsvatten/fuktcreme? Där kan boven finnas. Kost och stress är också viktiga element.

Vad tråkigt att sscc inte fungerar för dig. Har du talat med dem om det?

Rouccatan har jag inte provat, men jag har två vänner som gjort det, varav den ena inte kände av några som helst biverkningar medan den andra blev otroligt torr i hyn, vilket var jobbigt för henne. Men de har båda varit acne fria i flera år.

Hoppas du blir bättre, jag vet verkligen hur jobbigt det är.

2008-10-28 @ 17:37:22
Postat av: sanna

tack så mycket för svaret,

men undrar vilka produkter du skulle rekomendera mig ifall jag skulle börja äta roacuttan, vet inte vad jag ska använda då,

just nu använder jag rengöring och spermine cremen från sscc, men vad ska jag använda och från vilka! tycker du är bäst?

och vilken foundation är bäst, när det gäller bra för huden och ganska täckande.



tack

2008-10-29 @ 10:41:13
Postat av: tindra

Jag vet inte riktigt vad du skall använda om du äter rouccatan men eftersom man kan bli torr så kanske några vårdande,milda produkter?

Jag växlar mellan att använda Dermalogicas anti-bac wash & Fresh Farmacy+Tea Tree water,båda från lush. fresh farmacy är en mild ansiktsvtål med kamomill och zink som är bra mot problemhy och ansiktsvattnet med tea tree olja,grape-och enbärsvatten är snällt och antiseptiskt mot huden. Värt att prova.

ansiktsvattnet är bra att badda finnar med också.

Annars är väl ssccs produkter bra?

Lush har bra dagcremer, Imperialis för fet/blandhy, Enzymion för fet hy och nya Vanishing Cream, även den för fet hy. Enbart naturliga ingredienser i samtliga.Även dermalogica har bra cremer.

Min favoritfoundation är Kanebos Total finish. Täcker bra och håller länge.

2008-10-29 @ 18:37:56
Postat av: Me

Att kunna ta emot sånt har mkt att göra på ens egen självbild..jag tycker att man ska säga sånt när man tycker det.. Man kan göra livet lite gladare för ngn ..



Trevlig helg!

2008-10-31 @ 14:41:00
URL: http://javcarbaloo.blogg.se/
Postat av: Malin

Gillar om det du skrev! Skojigt att se en del prima grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-09-29 @ 11:41:08
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0