Service är avgörande, Taj Mahal!

Jag är en service människa ut i fingerspetsarna och gillar även att notera hur jag blir bemött av folk i servicebranchen.
I veckan upplevde jag ett skräck exempel när jag skulle shoppa lite budget-extensions hos Taj Mahal.

Säljaren bemötte oss med kaxig uppsyn, och eftersom de har de äkta håren bakom kassan måste man be henne ta fram en färg som passar min. Barskt slänger hon fram två paket med olika nyanser. Vilka är helt fel...Det var ask bruna nyanser med slingor;
varpå jag påpekar: nej men alltså..de här är alldeles för askiga i färgen.  Har du inte färg nr ****?

Säljare- NEJ! den är för röd!


Tindra
- ja, men kan jag få titta på den?


Min syster Delinda som också var med, la in
: Ja, jag tror hon ska ha den för den nyansen har jag haft förut när jag hade liknande hårfärg.


Säljare
: vaddå du hade den vad snackar du om??? du kan ju inte ha den!!!


Delinda
- nej, jag har den inte NU, utan när jag såg ut som henne i håret *pekarpå mig*


säljare
- du kan inte ha den!


Tindra återigen
-  ja men, får vi titta på den?


Säljare
- nej, den är för röd!! varpå hon slänger fram ett paket med ännu en askbrun färg.."den här ska du ha!"

ehh....what? då vände vi på klacken och gick till en annan konkurrent till dem, där de inte har håret bakom kassan jag köpte färgen jag velat ha från början, o resultatet syns nedan..matchar inte min hårfärg sa du, surpuppa? du borde få sparken snarast din griniga kärring!


Kommentarer
Postat av: CityGirl

Vad snyggt det blev.

Vilken kärring hon har ingen rätt att neka kunder så där.

2008-08-09 @ 17:52:32
URL: http://citygirl.nu
Postat av: Mariah N

Vilken människa!Dålig service är det värsta som finns.

2008-08-10 @ 22:22:18
URL: http://nimah.blogg.se/
Postat av: Josefina

Jättefin hårfärg!

Va har du använt för färg/toning här?

2009-01-17 @ 13:47:59
URL: http://josefiiina.blogg.se/
Postat av: Tindra

Josefina:

Jag hade gjort folie slingor+avfärgning en gång hos frisör. Innan var jag svarthårig.:)

2009-01-18 @ 00:51:10
Postat av: natta

vilket underbart hår du har :D

2009-03-25 @ 15:05:31
URL: http://natalies.se
Postat av: Heidi

Var köper du ditt hår istället för taj mahal? Vilken trevlig blogg du driver föresten!

2009-05-16 @ 20:16:48
Postat av: TINDRA

Jag har köpt mina senaste clip ons hos Perukshopen på gamla brogatan. Lite dyrare men fin kvalité på håret. Ett annat alternativ till Taj Mahal är Kilimanjaro som ligger runt hörnet av Muffin bakery (lr vad det fiket nu heter) på drottninggatan. Bra service där.

2009-05-17 @ 10:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0