SE UPP FÖR OSERIÖSA FRISÖRER!!

Jag har gjort mängder av hårförlängningar genom åren, och alltid haft tur med frisörerna förutom denna gång i våras.Satt och googlade på hårförlängning och hittade ett företag som både sålde hår online och utförde hårförlängning till ett överkomligt pris.Hårkvalitén skulle vara utmärkt, sk remy hår. Fine, tänkte jag, och bokade ett besök.
Viktigt att nämna är att jag då hade mitt hår klippt i page, och jag har väldigt tjockt hår.
Men, jag hade skickat ett foto på mig till frisören innan.För det första visade sig håret vara av asiatisk kvalité och var väldigt rakt, blankt och såg visserligen fint ut, men jag som haft europeisk kvalité innan var van vid att håret såg livfullt ut och hade lite fall. 


När hon började komma halvvägs blev jag riktigt orolig. Jag hade ju världens kant! Såg ut som jag bara hade satt lite hår under och hade page ovanpå! Men försökte lugna mig med att hon klipper/skär ju in håret när hon är klar, vilket alla som utför hårförlängning skall göra.
När hon är klar ser det rent ut sagt förjävligt ut, och till och med tjejen börjar bli orolig men börjar skylla på att jag har för tjockt hår och hon aldrig haft en kund med så tjockt hår, och att det inte går att få det bra med min page som utgångspunkt. Måttligt irriterar frågar jag om hon inte ska klippa in håret.
"Nä, det brukar jag inte göra, jag kan inte sånt".. Va???!!! Nu börjar hon slingra sig rejält och skyller på min frisyr.
Men, för det första:

När du såg mitt foto, tänkte du inte på att det skulle bli svårt att få bra då?När du såg mig komma in, varför påbörjade du hårförlängningen när du såg  att detta inte kommer gå??
Någonstans under mitt besök borde du kläckt ut dig något. Du ska ju vara frisör??
Hon lovade att fylla i mer hår dagen efter för att göra det bättre.

Nästa dag satte hon i fler slingor, nu sitter jag där med 180slingor i håret och fortfarande ser det hemskt ut.
Förbannad som jag blir kräver jag att hon drar av den summa det kommer kosta mig att klippa in mitt hår från summan hon ska ha för förlängningen. Det gick hon motvillig med på.


Så här är det, frisörer ska skära/klippa in ditt eget hår när de gjort en hårförlängning
. Det funkar inte annars!

Som tur var fick jag tips om en duktig frisör, genom bekanta, som ställde upp och försökte fixa till min hemska förlängning. Han blev skräckslagen när han såg mitt hår och sa att om jag kommit till honom för att göra förlängnig skulle han inte gjort det pga det är svårt att få till när man har tjock page.
Men hon ville tydligen bara tjäna pengar o struntade i resten. Men super duktiga Mattias, som jobbar på Mirres salong (på fridhemsplan) lyckades fixa mitt hår så det gick att ha kvar förlängningen. Ett supertack! Jag gick tillbaka till Mirres sen i maj när jag ville avfärga mitt svarta hår och det blev jättebra. Tjejen som gjorde det är grym!

En till sak med asiatiskt hår, visst det var jättefint de första gångerna men efter några tvättar förvandlas det till barbie hår trots inpackningar osv. Jag hade förlängningen i tre månader. Det var ett helvete att få ut den sen för hon hade satt keratinfästena jättedumt, alldeles för tätt osv. Jag har haft många förlängningar och jag kan sköta dem, har alltid haft dem ungefär ett halvår- år med påfyllningar inräknat. Så jag vet vad jag snackar om. Så om du ska förlänga håret, se till att du går till någon som vet vad de gör! Nedan följer skräckbilden på mitt hår innan Mattias fixade det.



THIS IS TERRIBLE!!



EFTER MATTIAS KÄMPAT...DU ÄR GRYM!




EFTER AVFÄRGNING OCH SLINGOR AV DUKTIGA ANNA PÅ MIRRES, WWW.MIRRES.SE
NU KÖR JAG MITT HÅR MED CLIP ON EXTENSIONS SOM JAG KÖPT PÅ KILIMANJARO, FÖR ATT LÅTA MITT HÅR VILA LITE.

Kommentarer
Postat av: NiNa

men fyyyyfan=s såg ut som ett barn gjort det=s men det blev skitbra sen!=)

2008-11-30 @ 21:42:54
URL: http://rrockygirl.blogg.se/
Postat av: B L O N D I N A

oooooh, tur att de löste sig :)



skit bra blogg har du!



kilimanjaro har dom någon hemsida? :)

2008-12-25 @ 07:44:08
URL: http://blondina.blogg.se/
Postat av: N A T H A L I E

Hej, såg att du går frisör linjen och har läst igenom många inlägg som du skrivit om hår, så du verkar väldigt kunnig, nu till min fråga angående hår! Jag hade ljusbrunt hår men gick till en frisör för att få "lauren conrad hår" så jag fick slingor i folie och sen en tonig över det. men hon la alldeles för mycket på huvudet så de ser nääästan färgat ut och underhåret har knappt något alls. jag har hår till axlarna och ska göra hårförlängning om en vecka eller så och känner verkligen att jag vill höra hårförlängning med rätt bra färg? för man kan väl inte färga håret med plupparna i (keratin)? Sen ska jag utomlands också men ska inte bada men tänkte på att håret kommer bleka det lite, trots att man använder uv skydd? Så frågan är, ska jag färga det brunt och sätta i hårförlängning (med risk att mitt hår blir ljusare än hårförlängningen och att jag sen måste färga hela håret, om man nu kan det med hårförlängningen i? eller ska jag färga håret brunt, åka utomlands, låta det blekas lite och sen färga igen för att få en färg som håller sig? för färgerna tvättas ur så snabbt, dom blir liksom "tråkigt bruna" eller borde jag göra en avfärgning och sen färga det brunt och sen hårförlängning? eller ska jag göra lite slingor på huvudet (bruna) så de inte blir så mycket ljust på huvudet, men risken är väl att de blir tiger randigt kanske.. eller vad tycker du?





Haha förlåt att jag skriver ett sådant långt inlägg, men hoppas verkligen du kan svara så fort som möjligt, hade verkligen varit jätte snällt!



Ps. Jag vill helst göra min hårförlängning så fort det går så en snabb lösning hade varit super!

2009-04-24 @ 02:33:34
URL: http://babyitsme.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!



jag hade brunt hår tidigare och färgade håret igår till svart. Tyvärr blev det katastrof. Jag passar verkligen inte i håret och har en totalt ångest över hur det ser ut. Det är verkligen helt svart nästan mörkblått. Jag har duschat hur många gånger som helst och varje gång kommer det ut mängder av färg, men nu känns håret för slitet för att duscha mer. Jag funderade på om det funkar att lägga in en avfärgning? Jag har aldrig gjort detta innan så jag undrar hur det fungerar och vilken jag i så fall ska använda. Seriöst jag har panik! Något bra tips, vilket som helst hade varit guldvärt. Meila mig gärna.

2009-10-26 @ 13:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0