JAG HAR GJORT EN INSATS FÖR DJUREN =)

För ett par år sedan bestämde jag mig för att göra något för djuren. Jag är total blödig för djur och är verkligen en djurmänniska, så jag bestämde mig för att adoptera. Det blev två små svarta killar som fått en tuff start i livet, som jag döpte till Kenzo & Armani. Ungefär ett år senare fångade ett par gröna, sorgsna ögon från Stockholms Katthems hemsida min blick, och strax därefter kom den vackra Felia hem till mig, en tuff tjej som levt ute länge men fångades in i högdräktigt tillstånd. Ungarna såldes snabbt men lilla mamman var kvar. Nu bor hon hos mig och är något av det underbaraste, mest tacksamma djur man kan ha.
Jag vill ge en stor eloge till Stockholms Katthem, plus alla andra katt/hund hem som drivs landet/världen över. Vilken insats ni gör! Och alla snälla människor som donerar pengar så dessa organisationer kan få fortsätta sitt arbete.
För dumma människor verkar världen aldrig få slut på. Dumma, själviska människor som tror att en katt eller övriga djur är något man kan behandla hursomhelst, de är ju bara djur..Men de är också levande varelser som bara vill leva i harmoni och i ett gott hem. Inte bli slängda i ett soprum, i en soppåse eller lämnade i en kartong någonstans på en ödslig väg. Kan du inte behandla ett djur rätt, SKAFFA INGET! Tänk på att en liten kattunge/hundvalp en dag blir vuxen! Kasta inte bort dem för att de blir vuxna.
Det borde införas regler på vilka som får ha djur . Det ska inte vara så enkelt så att vilken idiot som helst får skaffa djur.
Nedan är mina tre skyddslingar
image17

Kommentarer
Postat av: Fliickan

Jag håller helt med dig och beundrar verkligen det du har gjort, bra jobbat! :)

2007-08-28 @ 19:20:25
URL: http://fliickans.webblogg.se
Postat av: krusee

söta

2007-09-01 @ 23:44:40
URL: http://krusee.blogg.se
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Tack för ett väldigt klokt blogginlägg! /Jenny, Katthemmet Kompis

2007-09-10 @ 19:06:47
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Postat av: tindra

Jenny-fliickan - tack =) det behövs fler som ställer upp för djuren. Tyvärr är världen full av dumma människor..

2007-09-16 @ 11:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0